Tuesday, February 10, 2009

renungan


Aslina, Florence bersama-sama kasut baru mereka :)
Luncur ais itu best sangat :)
Menggembirakan juga :)
Alhamdulillah.

-----

Dan kadangkala kita berhenti seketika daripada kegiatan harian.

Kerapkali, hentian adalah kerana ada yang menghalang.

Dan halangan itu pula, boleh datang dalam pelbagai cara.

-----

Bagi aku, halangan yang paling mudah dihadapi tapi yang selalu ditangguhkan adalah cabaran minda.

Terutama sekali yang melibatkan Emotional Intelligence Quotient.

Aku rasa minda aku dah kontang sekarang sebab dah lama jugak aku tak bagi masa kat dia (minda aku) untuk duduk dekat satu penjuru dan berfikir dengan mendalam (ini sangat jauh bezanya dengan aktiviti rehat/tidur).

Mana taknya. Habis satu otazky je, terus aku menghadap komputer dan buat rutin Tiub Engkau (YouTube) dan Buku Muka (Facebook). (Aku seharusnya belajar menghormati masa dan nikmat masa yang diberi)

-----

Owh aku tak percaya aku akan melangkah keluar dari alam remaja. Dan aku masih tertanya-tanya macam mana Mama boleh kahwin umur 20 tahun. Melihat anak-anaknya, sedikit musykil di situ.

-----
Dan operasi cuci otak pun bermula.

Kalau ada sesiapa yang mencari aku, aku di dalam stor mungkin.

Dan buat malam ini, WiFi ditutup.

SMS aku secara percuma melalui www.vodafone.cz kalau rindu. (Owh, tolonglah jangan perasan Cik Nora Ooi~)

Doakan aku berjaya.

Amin.

-----
Salam sejahtera!

6 comments:

aqilahechizen said...

fuyoo2..
as pun dah ada kasut..hehe

earth angel said...

nora=bertakafur sebentar

aah la kalau tgk2 balik pelikkan..camne mak uda bley strong enuf and get married mse 20 yers old..macm kite mesti rase x puas enjoy kan.hehehe

l t t l g j h ; said...

jia you!

(:

neneknora said...

uwah... ade jugak yang rindu kat i rupeny... :P

ye qilah... skrg semua org ade kasut.. tunggu nak abeskan exam jer~ hehehe

manje - hohoho... nmpknya mama lagi cepat matang drpd kite semua... hehe...

lttlgjh - yup2! huhu.. pray for me.. monday ni exam liaooo~~

hirumi said...

dalam stor tak berabuk ke?

neneknora said...

hirumi
wah... soalan cepumas...

sbb stor ni sgt aktif dibuka maka, habuknya kurang sikit daripada conventional storeroom...

*atishoo*

but of course

Bismillah So, it has been done. A visit to the mental health practitioner. Starting therapy and new medications. Perhaps a flaw in the pl...