Sunday, August 11, 2013

decisions

Bismillah

"Kau ni asyik minta redha Allah, kau dah betul-betul redha ke dengan Allah?"

Terpukul. Aku berterima kasih dekat Tuhan sebab bagi bantuan dan petunjuk untuk aku buat keputusan. Dan kemudian memudahkan aku untuk melepaskan satu cabaran hidup.

Aku kasihan dekat Superman. Aku nak bagi tahu kat dia, tak mengapa Encik Superman, Tuhan ada. Dan Tuhan sayangkan awak.
(Lebih-lebih lagi sebab awak dah belajar tutup aurat, pakai underwear dekat dalam instead. Lol.) Saya tahu tak senang, tapi, awak jangan berhenti jadi baik, jangan berhenti jadi rahmat untuk orang sekeliling. Sebab kemampuan dan kelebihan awak, tak ramai yang ada. :)


-----

Borang BM

Harus kuperah jua otak ini to fill it in. I hope it's the right thing. Rasa macam susah. Rasa macam proposal Pak Cik Uzbek menarik je sekarang. Ustaz punya pasallah ni. *antara orang yang terpelihara, orang-orang yang hati dia dekat dengan masjid* (yang mana, membuat aku tertanya jugak, adakah hati aku dekat dengan masjid atau makanan masjid? Tappp. Lempang laju-laju.). Aku rasa tak mampu sendiri mencari, sebab aku sangat takut dengan kegagalan rumah tangga kalau tak bersefahaman. Aku bagitahu kawan aku, aku tak tahu sebenarnya orang macam mana yang sesuai. Dia suruh aku tulis pasal diri aku. That way orang boleh kenal aku. Bagi tengok blog ni boleh tak? Yang expose segala-galanya tentang diri ini. 7 years of blogging. Pengsan. Lol lol. :/

Oh well, orang cakap the harder it is, the more we would appreciate it.
Or ada jugak version cakap, kalau ia dipermudahkan, then it might be the right thing.
Confusing aite?

Dan kekeliruan inilah sebabnya, tak boleh guna timbangan manusia. lol.

If it is meant to be, it is meant to be. Whatever the means. If you don't work for it, you have none to blame but yourself, when later is too late.

The next big step. Into becoming an adult.
Makes me wanna cry.

Cuak cuak cuaaaaaaaaaakkkkk,
Nora

No comments:

but of course

Bismillah So, it has been done. A visit to the mental health practitioner. Starting therapy and new medications. Perhaps a flaw in the pl...